bootovani do X bez xDM

petr cezar konf_for_all na seznam.cz
Úterý Prosinec 28 13:16:26 CET 2004

jasne, o tom jsem mimochodidlem psal uz v prvnim dotazu, ale jak
dosahnout toho, aby mi ty X-ka nabehli pod urcitym uzivatelskym uctem.
tot otazka...

gdm se postaralo o to, ze X-ka pekne sama nabehla pod mym uctem 'petr',
aniz by se me kdy neco zeptalo na moje heslo. 'startx' neprijima zadny
parametr a'la 'user pod kterym se spustit'

'startx' proste nastartuje X-ka pod tim uzivatelem, ktery 'startx'
spustil. startovaci skripty ovsem bezi pod superuzivatelem. nechci, aby
mi X-ka nabehla pod 'root'em. proto jsem sahl po programu 'su'. jenom to
neni tak jednoduchy jaxem predpokladal...

kdyby to alespon slo vyresit treba tak, ze by ten 'gdm' odstartoval X-ka
  a pak je nejak preadoptoval jinymu rodicovskymu procesu. pak bych z
/etc/inittab odstranil jeho 'respawn' a po nabehnuti X-ek ho bez milosti
  zabil <evil grin>

ale jak rikam, jsem prilis malej tucnak na takhle velkou hru. jako
nedoucenymu se mi vsechno jevi az prilis jednoduchy. proto lovim ve
vysoky trave a doufam, ze se chytne nejaky 'velky zvire' a ukaze mi cestu ;)

s pozdravem,
-petr