bootovani do X bez xDM

petr cezar konf_for_all na seznam.cz
Úterý Prosinec 28 14:38:43 CET 2004

ok, pokusim se popsal lip, o co mi vlastne jde:

chtel bych, aby mi pocitac nabootoval rovnou do grafickeho rezimu.
pouhym zmacknutim tlacitka power. ovsem chtel bych, aby k tomu
nepotreboval zadneho managera typu {G,K,X}DM, ani moji intervenci
(zadavani hesla a pod). zkratka aby to slo pekne 'pomasle' jako doted s GDM

tak si rikam, ze do nejakeho startovaciho skriptu (/etc/rc.d/) nacpu
prikaz 'startx'. jenze ouha, kdyz startovaci skript spusti 'startx', tak
mi nabehnou X-ka pod uzivatelem 'root'. to ja nechci. ja chci aby mi
nabehli X-ka pod uzivatelem 'petr'

tak mi google poradil: "vyzkousej prikaz 'su'. spusti ti co chces pod
kym chces". takze 'man su' a najednou se rozsviti zarovka ;)

upravim /etc/inittab:

        x:5:respawn:/bin/su - petr -c startx

dokonce mi google nasel prispevek nekoho, kdo tvrdil, ze mu to takhle
funguje pod slackwarem.

tak celej nedockavej dam /sbin/telinit 5, ale ouha:

        Fatal server error:
        PAM authentication failed, cannot start X server.
        Perhaps you do not have console ownership?

(zbytek pribehu viz muj puvodni dotaz. zkousel jsem jeste rypat v
/etc/pam.d/, ale bezvysledne)

myslel jsem, ze to s tim PAMem bude nejaka prkotina, taxem se zeptal zde...

google mi vubec vysypal spoustu stejnych dotazu z davnych dob, ale zadny
reseni. az na ten figl s 'inittab' 'su' a 'startx'

kdosi jeste zminoval reseni automatickeho 'login'u do runlevelu 3 za
pouziti nejakeho brutalniho '/bin/login' zbastleneho jakymsi
cerno-kloboucnikem. umelo to i historii uzivatelu a hesel :)
pak uz by to byla sranda, nacpal bych to 'startx' nekam do ~/.bashrc a
'po pr*eli jeli'... jenze ten upravenej 'login' nemuzu nikde najit

i tak diky, ze jste se mnou mel tolik trpelivosti. budu zkouset hledat dal

s pozdravem,
-petr