SW raid a posunute disky pri pridani IDE radice

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pondělí Únor 2 23:02:21 CET 2004

Dne Mon, Feb 02, 2004 at 07:04:34PM +0100, Tomas Konir napsal:

> Je nejaka smysluplna cesta, jak opravit informaci o discich v raidu,
> kdyz pri pridani dalsiho radice se jejich oznaceni posune a ani editace
> /etc/raidtab nepomuze ? (system porad rve, ze se mu disky nelibi)

Vetsina beznych raidu ma tzv. persistentni superblock a tam je uplne jedno
jak se disk jmenuje, hleda se jeho na tom disku zapsane ID a podle toho se
pole sklada.

> (pomohl jsem si pres mkraid --really-force, protoze jsem si to mohl
> vyzkouset na swapu, ale opravdu nerad bych neco podobneho jeste nekdy
> udelal)

Pouzivejte ten persistentni superblock a nemelo by se to stat. Pouziti
really-force je problem, na swapu totiz podle me nepoznate, jestli disk
obsahuje smysluplna data a tak nemuzete z chovani swapu odvodit jak se bude
chovat disk jako cely.

zdravim
dan