SW raid a posunute disky pri pridani IDE radice

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Úterý Únor 3 17:08:32 CET 2004

> Je nejaka smysluplna cesta, jak opravit informaci o discich v raidu,
> kdyz pri pridani dalsiho radice se jejich oznaceni posune a ani editace
> /etc/raidtab nepomuze ? (system porad rve, ze se mu disky nelibi)
> (pomohl jsem si pres mkraid --really-force, protoze jsem si to mohl
> vyzkouset na swapu, ale opravdu nerad bych neco podobneho jeste nekdy
> udelal)

Ja som potreboval rozdelit disk pri instalacii RH9 podla seba, ale ten
blby disk manager mi particie sprehadzoval podla seba. Tak som si ich
fdiskom vytvoril rucne. Ale RAID uz som takto lahko spravit nevedel a
preto som to nechal na instalator. Samozrejme mi to zase sprehadzal.

Tak som preeditoval raidtab a cez mkraid som to netvrdo vsetko pomenil.
Mkraid sice papuloval ze dva raidy pouzivaju spolocne disky atd. ale
--realy-force to spravil a hotovo. Na moje prekvapenie nespravil s datami
absolutne nic. Vsetko v pohode (len rebuild 80GB pola trval par hodin).
Zda sa, ze ono to meni len ten superblok toho raidu a samotnu particiu
necha na pokoji.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2