Ktery IDE HW RAID radic?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Únor 4 22:15:49 CET 2004

Milan Kerslager wrote:
: On Wed, Feb 04, 2004 at 03:33:09PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
: > Milan Kerslager wrote:
: > : Mam MSI KT8 a pokud to nevypnu, tak to jede (klon RHEL3). Jenze tam je
: > : jen 32 bitova PCI sbernice. Ale zase je tam integrovany gigabitovy
: > : Bradcom (a tg3 ovladac ho umi).
: > :
: > : Ale pro 4 portovy IDE by normalni PCI sbernice mela stacit, ne?
: >
: > 	No ja nevim. Normalni disky uz tak 2-3 roky umi sekvencne cist
: > cca 45 MB/sec. Cili uz tri disky jsou nad teoretickou propustnosti
: > sbernice PCI 32/33.
:
: Hm. Ja mam data, ktera se dokola ctou a zapisuji a vykonove jsem i pri
: rozlozeni zateze nekde na 50MB/s (tj. na polovine predpokladaneho
: vykonu). Na plnou rychlost (100MB/s) se dostanu v nahodnych pripadech
: (asi to souvisi s rozlozenim dat na disku) [dela se spojeni vybranych
: souboru do vetsich celku].
:
: Jasne. Pokud to bude FTP, tak je to asi neco jineho. Ale v pripade
: konkurencnich pristupu nepomuze ani 4GB pameti a vykon pujde stejne
: dolu, ne?

	To je prave otazka, jaky je "working set" tech datovych prenosu.
Ale ted neresime dimenzovanost meho serveru, ale jaky radic si mam
koupit :-)
:
: Docela by me zajimaly realne vysledky a konecne urceni uzkeho hrdla
: (tipoval bych seek disku).
:
	To je samozrejme mozne. Ale myslim ze resim spis spicky, kdy se
stahuji ISO image prave vysle distribuce, coz se snad do tech 4GB zatim vejde.

	Pokud by doslo na nahodny pristup, tak 8 disku s pristupovou dobou
pod 8ms a read-aheadem 64KB dela 1/0.008 * 8 * 64KB = cca 64MB za sekundu.
A ja jeste obvykle delam to, ze mam na zacatku kazdeho disku specialni malou
partition, a z tech partitions mam udelany vicenasobny RAID-10, a na tento
svazek pak umistuju ISO obranobrazy prave vysle distribuce. Takze timto si muzu
udelat pristupovou dobu jeste kratsi nez tech 8ms.

	Soucasny server (1.2 GB RAM)  je takto na 4 enzavislych IDE
kanalech delat asi 220 Mbit/s. Cili pevne doufam ze na 8 nezavislych kanalech
a s 4GB RAM se dostanu nad ten gigabit.

-Y.

 Any compiler or language that likes to hide things like memory allocations
 behind your back just isn't a good choice for a kernel.   --Linus Torvalds