sit - odchozi rozhrani

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Únor 5 21:24:01 CET 2004

On Thu, Feb 05, 2004 at 07:40:30PM +0100, Ret - Timeless wrote:
> Zdravim
>
> Mel bych prosim na zdejsi odborniky dotaz ohledne site:
>
> Lze nejakym zpusobem ovlivnit, ze ktereho sitoveho rozhrani budou
> defaultne odchazet pakety do internetu? Mozna na to jdu uplne spatne a
> treba to ani nesplni to, co od toho ocekavam, tak radeji popisu presne
> svuj problem.

Ano lze prikazem
# route add default gw 1.2.3.4
kde 1.2.3.4 je IP adresa dalsiho routeru na ceste (vasi brany do
internetu)

> Mam(resp. mel jsem) v siti router, ktery krome bezneho smerovani delal
> jeste HTB(shaping). Ted jsem presel na Linux jako primarni system a
> router je ted primo muj pocitac a tady prave nastal kamen urazu. Muj
> pocitac totiz HTB obchazi, nebot pakety netecou pres spravne rozhrani.
> Timto zpusobem snadno zahltim linku sam a cele HTB tak postrada smysl.

Mozna vas problem bude jinde, nesnazite se omezovat prichozi traffic?
Je treba omezovat vzdy(existuje vyjimka, ale kaslete na ni!) odchozi
traffic.

Preji hezky vecer,
  Dalibor Straka