OpenLDAP a samba - no structural object class provided.

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Sobota Únor 7 15:31:06 CET 2004

Dne Fri, Feb 06, 2004 at 10:31:47AM +0100, Veros Kaplan napsal:

>   V LDAP existují dva druhy objectClass, structural a supplemental.
> Každý existující objekt musí mýt alespoň jednu objectClass, která je
> structural (např. Person, inetOrgPerson, apod...)
>    Který objekt je který zjistíte např. pomocí gq či přímo ve schématu.
>
>    Bez záruky, RFC jsem (zatím) nečetl  :-)

Jo tohle je pravda. Snad jen ze supplemental je podle me oznacovan jako
auxiliary.

S OpenLDAP je trochu potiz v tom, ze s kazdou dalsi verzi implementuje
presneji a presneji pravidla, jak ma LDAP vyapadat. Je jsem ted pri upgrade
osklive narazil na to, ze u zaznamu, ktery vypada takto:

cn=Pepa Vodicka,dc=firma,dc=cz

musite podle RFC mit polozku

cn: Pepa Vodicka

Tohle OpenLDAP drive nevyzadovalo a mnohe nastroje pro migraci na LDAP
(PADL) pregenerovaly bezny ucet uzivatele takto:

cn=Uzivatel,dc=firma,dc=cz
uid: Uzivatel
cn: jeho FullName

coz zpusobi, ze po upgrade uz uzivatele pres slapadd nevytvorite. Podobne je
to i u structural polozky, drive byl posixAccount i sambaAccount typu
structural, jenze podle RFC smi byt jen jeden structural u jedne polozky.
Soucasna schemata samby maji sambaAccount jako auxiliary.

zdravim
dan