Zatuhnutí stroje

Neděle Únor 8 12:47:29 CET 2004

On Sat, 7 Feb 2004, Veros Kaplan wrote:

>   Jádro podle mne funguje, protože má k dispozici vlastní paměť - i když
> zase tam je stavový firewall, který nějakou paměť taky sežere, ten by
> měl ztrácet spojení.     Hádám dobře?

Jadro nema "svou pamet". Jadro pouziva (vetsinou) fyzickou pamet. Pokud ji
napriklad z nejakeho duvodu sezere skoro vsechnu, pak zustane prilis malo
na userland a ten se dostane do vyse popsanych kreci.

Pokud odhledneme od toho blikani disku, tak se velmi spatne az zadne
odezvy od userlandu da take dosahnout, kdyz jadro travi prilis mnoho casu
obsluhou preruseni (napr. kdyz pres nej tece hodne paketu a kazdy paket se
proveruje radove stovkami a vice filtrovacimi pravidly).

S tim ztracenim spojeni...pokud by neco aktivne pamet dal uziralo, pak by
se asi spojeni ztracela. Ale pokud uz to uzirani ustalo a pouze zustalo
treba 95 % RAM necim zalehnute, pak by se to mohlo projevovat popsanym
zpusobem.

>   Stroj je IMHO docela silný - 2xXeon, 800MB RAM, samé SCSI disky, takže
> se mi zdá nepravděpodobné, že by se paměť přeplnila.

To zalezi na tom, co na tom delate, resp. co se na tom stalo. Existuji
situace, kdy 800 mega zmizi jako nic.

>   Nasadím tam monitorování počtu procesů, obsazené paměti a CPU load.
> Hodí se monitorovat ještě něco dalšího?

/proc/slabinfo...tak poznate, jestli to zere neco v jadre a pripadne co.