Zvýšený load

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Úterý Únor 10 08:59:28 CET 2004

Krásný den přeji,

Na jednom ze starších serverů (2xCPU 300MHz, 128MB) mi zněčehonic vylezl
UNIXový load na hodnotu o 1 větší. Přitom využití procesoru (měřené jako
uptime minus idletime se nezměnilo). Graf zatížení jest na
http://foto.koren.cz/ruzne/linux/daily-load.png Využití paměti se
nikterak markantně nezměnilo.

Tato situace už jednou nastala a to, když se nějaký proces do stavu, že
chtěl pořád běžet. Hledal jsem se pomocí TOPu, ale žádný zajímavý proces
jsem nenašel.

Napadá mne NetSaint, který spouští velké množství testů, ale v této
konfiguraci běží už dost dlouhou dobu a zatím se neprojevoval.
Zkusil jsem ho restartovat, jestli se mu něco nestalo, ale vypadá to, že
load nikterak výrazně neklesá. Na daném serveru jinak nic problémového
neběží (intranet Apache+MySQL, ale všichni kolegové jsou doma a nemocní
:-) a ntpdémon).

Pamatuji-li se přednášky z UNIXu, tak UNIXový load je (zhruba) průměrný
počet procesů, které chtějí v jeden okamžik běžet, je to tak? Dá se
někde v /proc vydolovat, který proces chce běžet?

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
system disaster