Zvýšený load

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Únor 10 09:42:55 CET 2004

On Tue, 10 Feb 2004, Veros Kaplan wrote:

> Na jednom ze starších serverů (2xCPU 300MHz, 128MB) mi zněčehonic vylezl
> UNIXový load na hodnotu o 1 větší. Přitom využití procesoru (měřené jako
> uptime minus idletime se nezměnilo). Graf zatížení jest na
> http://foto.koren.cz/ruzne/linux/daily-load.png Využití paměti se
> nikterak markantně nezměnilo. Pamatuji-li se přednášky z UNIXu, tak
> UNIXový load je (zhruba) průměrný počet procesů, které chtějí v jeden
> okamžik běžet, je to tak? Dá se někde v /proc vydolovat, který proces
> chce běžet?

Pokud je ten narust presne o 1, znamena to, ze nejaky 1 proces
pravdepodobne vytuhl nekde v kernelu ve stavu 'D' (uninterruptible sleep),
ktery se bohuzel(?) z nejakych duvodu zapocitava do load average. Zkuste
si pomoci ps vypsat vsechny procesy a poduivat se, jestli se Vam nejaky
proces nedrzi ve stavu 'D' prilis dlouho. Pokud ano, znamena to, ze
vytuhnul velice pravdepodobne nekde v kernelu (napriklad ceka na I/O,
ktere ale kvuli nejake chybe nikdy nenastane) a je zodpovedny za Vas
narust loadu.

--
JiKos.