Zvýšený load

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Únor 10 09:49:10 CET 2004

On Tue, Feb 10, 2004 at 08:59:28AM +0100, Veros Kaplan wrote:
> Krásný den přeji,
>
> Na jednom ze starších serverů (2xCPU 300MHz, 128MB) mi zněčehonic vylezl
> UNIXový load na hodnotu o 1 větší. Přitom využití procesoru (měřené jako
> uptime minus idletime se nezměnilo). Graf zatížení jest na
> http://foto.koren.cz/ruzne/linux/daily-load.png Využití paměti se
> nikterak markantně nezměnilo.
>
> Tato situace už jednou nastala a to, když se nějaký proces do stavu, že
> chtěl pořád běžet. Hledal jsem se pomocí TOPu, ale žádný zajímavý proces
> jsem nenašel.

Top je malo, zkusit v kombinaci s ps.

> Napadá mne NetSaint, který spouští velké množství testů, ale v této
> konfiguraci běží už dost dlouhou dobu a zatím se neprojevoval.
> Zkusil jsem ho restartovat, jestli se mu něco nestalo, ale vypadá to, že
> load nikterak výrazně neklesá. Na daném serveru jinak nic problémového
> neběží (intranet Apache+MySQL, ale všichni kolegové jsou doma a nemocní
> :-) a ntpdémon).

Nenene kdyz je to presne o jednicku tak ram bud nekdo pustil nekonecnou
smycku, nebo se omylem udelala sama. Treba proces vyhnil na I/O a jeste
nejlepe v kernel space. Nejakej graf je na prd. Co rika top a ps?

> Pamatuji-li se přednášky z UNIXu, tak UNIXový load je (zhruba) průměrný
> počet procesů, které chtějí v jeden okamžik běžet, je to tak? Dá se
> někde v /proc vydolovat, který proces chce běžet?

Jo, prave tim top a ps -ef.

Hezky den a maly load,
-- Dalibor Straka