filmy na ftp.linux.cz

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Čtvrtek Únor 12 11:41:34 CET 2004

> no, zda se, ze jste zapomneli na jadro veci. Sirit piratske
> kopie filmu se
> nesmi. Nevim o cem dalsim diskutujete. Jestli tam ty filmy
> jsou a spravci na
> to kaslou, tak muzou cekat pruser kazdym dnem. A akdemicka puda je
> nezachrani, nebot stret se zakonem je ocividny.
>
> Pokud jen zaspali, nesmazali to vcas a ted to okecavaji, tak
> at si kazdy udela
> nazor podle sveho vedomi a svedomi.
>
> Trosku to cele zavani pokrytectvim, ze? Proc tam nemate
> instalacky Windows
> [...]

Ted jsem se skutecne nasral! Proc musi kazdy kvakat o vecech, kterym
evidentne nerozumi. Na tom, ze tam nekdo natlacil film neni nic ilegalniho.
To, ze je nekde kopie filmu a instalacky Windows je taky dost velky rozdil.
Aspon dle nasich zakonu. Naposled pro ty, kteri to jeste nepochopili nebo
proste maji touhu placat nesmusly:

Nas zakon umoznuje u audio-vizualnich del vlastnit kopii pro vlastni
potrebu, aniz by clovek byl vlastnik originalu. Jeste jednou. MAM KOPII,
NEMAM ORIGINAL, VSE JE OK. Jeste jednou to mam zopakovat nebo to uz
pochopili i ti mene chapavi? Kdyby ten zakon takhle nebyl, tak si nesmite
ani nahrat porad z televize. Takze jeste naposled. Mam treba Pana prstenu v
divx, mam ho doma, nemam original DVD, nesirim ho, vsechno je OK. OK neni
ten, od koho to mam. Trestne je sireni kopii. Je sireni natlaceni dat na ftp
server, do adresare, ze ktereho to uzivatele nemuzou stahnout? Asi tezko.
No a co se tyka sw, tak tam je vyjimka. U sw si nemuzete delat kopii pro
vlastni potrebu, pokud to neni pro dany software umozneno explicitne.

Takze co kdybyste se prestali zabyvat ptakovinama? Pokud nekdo na
ftp.linux.cz sdili filmy, kricte, podavejte trestni oznameni, treba ho
ukamenujte. Pokud tam nejake filmy jsou, ale nejsou stahnutelne, tak
nafukujeme bublinu, kterou bych nechal Blesku, Zive nebo nekomu podobnemu.

A az se bude chtit zase nekdo vyjadrovat k podobnemu tematu, tak at si o tom
nejdriv neco zjisti.

TNX