filmy na ftp.linux.cz

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Sobota Únor 14 17:25:37 CET 2004

On 13. Feb, 10:19 AM CET, Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote 53 lines:

> Znate ten vtip o apartheidu v Jihoafricke republice?
>
> Je souzen cernoch za to, ze polibil belosku. Soudce se pta lidi v soudni
> sini: "A kde je obzalovany?" A dostane odpoved: "Uz jsme ho povesili a ted
> bychom byli radi, Ctihodnosti, kdybyste vynesl rozsudek."

Promiňte, ale tímto dlouhým textem jste odpovídal na něco, co jsem neřešil a
nehodnotil. Považuji toto vaše vyjádření za irelevantní.

> Prospech ci podnikani a "osobni zabava" (legalni a v mire neohrozujici
> pracovni povinnosti baviciho se i jinych uzivatelu) neni totez.

Není, jistě to není stejné, ale STOJÍ MĚ ZÁBAVA státního zaměstnance peníze,
protože (vás také mimochodem):

1. předpokládám (netvrdím), že se to tam dostalo CESNETEM
2. předpokládám (netvrdím), že to odešlo CESNETEM
3. předpokládám (netvrdím), že to leželo na disku nesoukromém, zpracoval to procesor
nesoukromý, paměť nesoukromá a elektřina nesoukromá apod. koupené za školské (státní) peníze
4. předpokládám, že prostory, ve kterých ten stroj leží jsou nesoukromé

Nakolik jsou tyto předpoklady pravdivé nechci hodnotit, ale tato situace
přesně potvrzuje mé zkušenosti o zneužívání školských prostředků (v celé
zemi) na soukromé účely (třeba o pro zábavu).

> Ostatne bych rekl, ze spousta free softwaru vznikla z velke casti proto,
> ze ty lidi to bavilo, cili to byla zabava...a predpokladam, ze nemate
> v umyslu vykazovat free software z akademicke sfery, ze ne?

Určitě ne, vždyť na akademické půdě vznikl free software a já mu fandím,
možná více, než si myslíte. Zároveň, ale musíte vnímat postavení firem
(podnikatelů), kteří investují do vývoje (komerčních produktů) nemálo peněz
a přitom vídí, že za jejich daně odváděné státu, které se následně rozdělují
mimojiné i na školství, jim vznikla konkurence. To je nepřehlédnutélné.

Vnímejte tuto událost otevřeně :)
MK