synchronizacia suborov

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Únor 16 10:48:45 CET 2004

On Mon, Feb 16, 2004 at 10:40:16AM +0100, Rybarik, Michal wrote:
> zdravim all,
>
> hladam riesenie na synchronizaciu adresarovej struktury over internet.
> jedno centralne ulozisko dat,
> oproti nemu styria linuxovi klienti, z toho dvaja za NATom s privatnou
> IP adresou, a na velmi zlych linkach.
> radsej by som nieco hotovfe, nez zacat skriptovat. a aspon trochu
> bezpecne (scp?).

rsync pres ssh. Urcite bude plno veci i v archivu. Pouziti je trivialni.

> denne, pingy niekedy az 11000ms - ano 11 sekund, a naviac maju privatne
> adresy a nie su dostupne z internetu.

A jeste bych mozna zauvazoval nejaky QoS, nebo alespon uprednostnit
pakety pro synchronizaci.

> [...]
>
> pracovnici na vsetkych pobockach by mali mat k dispozicii jeden zdielany
> adresar na dokumenty
> (zmluvy, fotodokumentacia, a podobne) - jedna sa o subory spravidla
> okolo 1 megabajt. subory pribudaju
> poctom 2-3 denne. zdielanie sambou alebo ftp-ckom som musel zavrhnut
> kvoli castym vypadkom na linkach,
> je nerealne aby Bezny Franta Uzivatel travil hodiny pokusmi o pristup k
> sietovemu share. napadlo mi riesenie,
> mat vsetky subory v hostingu, a na pobockach bezat skript, ktory by
> pravidelne synchronizoval pobockovy share

No a to uz zavani jenom pridanim toho rsync skriptu do crontab.
Pripadne ji spoustejte velmi casto a s parametrem treba --bwlimit=8.
S uprednostnenyma paketama a takovym vlastnim omezenim zravosti linky to
muze byt docela stabilni.

Kazdopadne dejte vedet az to nejak zprovoznite.
-- Dalibor Straka