synchronizacia suborov

Martin 'Megac' Mokry megac na vupu.sk
Pondělí Únor 16 10:56:04 CET 2004

On Mon, Feb 16, 2004 at 10:40:16AM +0100, Rybarik, Michal wrote:
> pracovnici na vsetkych pobockach by mali mat k dispozicii jeden zdielany
> adresar na dokumenty
> (zmluvy, fotodokumentacia, a podobne) - jedna sa o subory spravidla
> okolo 1 megabajt. subory pribudaju
> poctom 2-3 denne. zdielanie sambou alebo ftp-ckom som musel zavrhnut
> kvoli castym vypadkom na linkach,
> je nerealne aby Bezny Franta Uzivatel travil hodiny pokusmi o pristup k
> sietovemu share. napadlo mi riesenie,
> mat vsetky subory v hostingu, a na pobockach bezat skript, ktory by
> pravidelne synchronizoval pobockovy share
> [...]
Ak nemusia explicitne tie veci byt v jednom adresari, tak by bol asi
vhodny RSYNC. Kazda zo 4 pobociek by mala na hostingu svoj adresar, ten
by sa synchronizoval smerom pobocka ==> hosting, a zvysne 3 by sa
sychronizovali smerom hosting ==> pobocka. Vsetky synchronizacie si budu
iniciovat pobocky sami, neverejna IP teda nie je problem. Cele by to
bolo este vhodne tunelovat nejakym bezpecnym tunelom, RSYNC ma priamo
podporu pre SSH, ak to nepostacuje, tak existuju aj riesenia ako
napriklad STUNNEL, IPSEC, GRE, ...

--
Martin Mokry a.k.a. Megac
Work: Network administrator @