FEDORA a LPRng

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Pondělí Únor 16 19:21:38 CET 2004

Omlouvam se, pokud je to nekde jasne receno (ale ja jsem to nenasel v cele
dokumentaci CUPS) ani v archivu konferece jasne receno.

Mame v praci zarizeny centralni tiskovy server na kterem bezi LPRng server
se sofistikovanym systemem front pro PS na 1A4, 2 str na A4 az 8 str na A4
, ruzne oboustranne a jednostranne tisky, podavace apod.
Takze kazdy vi, ze pri tisku na -Php2s na server se mu vytisknou 2 stranky na
A4 a jednostranne. Vyhoda lpr klientu na drivejsich RH Linuxech bylo, ze
uzivatel mohl ihned po instalaci tisknout aniz cokoli nastavoval lokalne.
stacilo uvest tiskarna na server .  Navic pridani tiskarny nebo fronty s
novymi vlastnostmi se udelalo na serveru a vse hned chodilo vsem  (Jaky
pokrok od doby kdy jste museli pri pridani tiskarny na serveru obehnout
vsechny stroje a pridavat radek do /etc/printcapu, zkouseli jsme i
printcap sirit pres NIS a bylo to hrozne kompliovane)

A ted jsem nainstaloval FEDORu a zjistil, ze podporuje jen CUPS, jeji lpr
klient se s nasim LPRng serverem odmita bavit (bud jde na localhost nebo
kdyz mu to dam do /etc/cups/client.conf  directivu ServerName jde to na
nej ale jen na portu 631 (vysledek strace) a nevim jak mu rici aby sel na
lpd.

V manualu je velmi kratka zminka, ze se ma URI pouzivat jako lpd://server/

ale kam to URI mam klientovi napsat tam neni (a zda se, ze to nefunguje
lpr -Plpd://server je zjevne asi spatne)
Ale pak pokud rozumim manualu, musim si pro kazdou tiskarnu zase vytvorit
nejake lokalni konfiguraky a jeste spustit nedejboze CUPS server abych mu
mohl nekam (tomu serveru) napsat kyzene URI.

Ale to je navrat zpet do hluboke minulosti, kdyz po pridani kazde tiskarny
musim obehnout vsechny klienty.
Nechceme sahat na stranu serveru a neco tam instalovat.

Muze mi nekdo poradit, jak klienty prinutit aby posilali LPD serveru,
anichz bych musel lokalni CUPS server spoustet ?
Navic ta konfigurace CUPSu mi pripada nejaka moc Windosoidni (misto abych
menil konfigurak, musim pustit nejake konfiguracni programy nebo rovnou
web. Nejde to nejak "Unixoveji" ?

Driv jsem rekl hned ze chci printer system lprng a a bylo to, ale
ted pry FEDORa podporuje jen CUPS.
Lide mi radi odinstalovat cely CUPS a instalovat rpm od LPRng, ale to mi
nepripada rozumne, kvuli pokroku bych rad nechal veci jak jsou, ale mel
moznost i zkouset co ten CUPS vlastne umi.

Diky za rady

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *