Instalace PHP do RH9

Martin Kriz martinkriz na iol.cz
Úterý Únor 17 01:27:47 CET 2004

-----Original Message-----
From: Jan Houstek [mailto:houstek na utf.mff.cuni.cz]
Sent: Tuesday, February 17, 2004 12:37 AM
To: Linuxova konference
Subject: Re: Instalace PHP do RH9

> To zalezi na tom, jestli jste si to gcc nechal nainstalovat. Velmi
> pravdepodobne ne, kdyz ho ten configure nenajde.

Pokud vam chybi gcc, tak vam v tom systemu budou pravdepodobne chybet i
-devel baliky od knihoven (a na kompilaci php jich v zavislosti na tom, co
vsechno do nej chcete, potrebujete opravdu hodne).

Nechci vas nejak odrazovat ve vasi bohulibe prekladatelske cinnosti, ale jak
uz psal Pavel, pokud nevite co je gcc, tak byste opravdu asi nemel
instalovat ze zdrojaku. Nehlede na to, ze zrovna php neni uplne jednoduchy
balik.

Mimoto kdyz uz do nejake distribuce neco kompilujete byva VELMI rozumne dat
prednost zdrojovemu baliku dane distribuce a kompilovat ho (po provedeni
potrebnych uprav) prostredky balickovaciho systemu distribuce, nez sahnout
po nejake (momentalne aktualni) verzi z mainstreamu, u ktere neni nijak
zarucena kompatibilita se zbytkem distribuce, integrace do ni ani pripadne
security updaty.

Navic bych se vsadil, ze defaultni PHP z RH9 umi pracovat s mysql. Patrne
vam chybi patricny modul (bud nainstalovat, nebo jen pridat do konfigurace
php).

-- Honza Houstek

Dekuji za odpoved,

ccc uz jsem doinstaloval a je kompletni (jak jsem psal Peakovi). Instalace
pokracuje, ale zrejme je potreba nainstalovat nejdriv apache protoze jsem se
opet zasekl :

checking for working const... yes
checking flex version... 2.5.4 (ok)
checking for pthreads_cflags... -pthread
checking for pthreads_lib...

Configuring SAPI modules
checking for AOLserver support... no
checking for Apache 1.x module support via DSO through APXS...

Sorry, I was not able to successfully run APXS.  Possible reasons:

1.  Perl is not installed;
2.  Apache was not compiled with DSO support (--enable-module=so);
3.  'apxs' is not in your path.  Try to use --with-apxs=/path/to/apxs
The output of apxs follows
./configure: line 3169: apxs: command not found
configure: error: Aborting

Takze ted stahuju Perl a pak budu asi muset nainstalovat jeste jednou
apache.

V tom mate urcite pravdu, ale na druhou stranu jsem se setkal nazory ze
kompilace nic není a o nic nejde apod. Fakt je taky ten ze skoro kazdy SW je
v source podobe, napr. apache, php, webalizer, mrtg, proftpd apod. Literatu
(na webu) jsem zatim zadnou poradnou nenasel, takze jedu klasicky metodou
pokus-omyl a podle howto.

S tim sql mate pravdu, nakonec jsem to nasel.

mak