Instalace PHP do RH9

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Únor 17 03:12:07 CET 2004

On Tue, 17 Feb 2004, Martin Kriz wrote:

> From: Jan Houstek [mailto:houstek na utf.mff.cuni.cz]
>
> Pokud vam chybi gcc, tak vam v tom systemu budou pravdepodobne chybet i
> -devel baliky od knihoven (a na kompilaci php jich v zavislosti na tom, co
> vsechno do nej chcete, potrebujete opravdu hodne).

[...]

> ccc uz jsem doinstaloval a je kompletni (jak jsem psal Peakovi). Instalace
> pokracuje, ale zrejme je potreba nainstalovat nejdriv apache protoze jsem se
> opet zasekl:

No to jsou presne ty devel baliky, o kterych jsem psal. Kdyz chcete
kompilovat php jako DSO modul do apache, tak holt budete potrebovat neco
jako apache-devel (nerucim za presne jmeno, RH9 nikde po ruce nemam).
Ano, jiste, jednim ze zpusobu, jak to vyresit, je nainstalovat apache ze
zdrojaku, ale to uz si rovnou muzete celou distribuci postavit sam, "from
scratch". Vzhledem k tomu, ze jste jeste pred chvili netusil co je to gcc
(technicka: gcc, ne ccc), by to byl docela vykon <g>.

> Takze ted stahuju Perl a pak budu asi muset nainstalovat jeste jednou
> apache.

Ne, potrebujete pouze nainstalovat ten apachi devel balicek (pominu-li to,
ze vas puvodni problem resi nainstalovani balicku php-mysql).

> V tom mate urcite pravdu, ale na druhou stranu jsem se setkal nazory ze
> kompilace nic není a o nic nejde apod. Fakt je taky ten ze skoro kazdy
> SW je v source podobe, napr. apache, php, webalizer, mrtg, proftpd apod.
> Literatu (na webu) jsem zatim zadnou poradnou nenasel, takze jedu
> klasicky metodou pokus-omyl a podle howto.

Ano, kompilace cehokoliv neni tezka v pripade, ze vite co delate, a ze
dokazete odpovidajicim zpusobem reagovat na ruzne hlasky pri kompilaci
vznikajici.

Take je treba dat si pozor na mixovani veci z distribuce a mimo ni.

Vybrat si pro zacatek zrovna apache/php/mysql neni zrovna nejstastnejsi.

-- Honza Houstek