Instalace PHP do RH9

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Únor 17 23:03:46 CET 2004

On Tue, 17 Feb 2004, Martin Kriz wrote:

> No pri instalaci se balik php-mysql nenainstaloval (asi protoze je jsem
> neinstaloval mysql, to jsem doinstaloval solo aktualni z rpm) sice jsem
> pak php-mysql balicek nasel v instalaci ale chtel jsem to cele
> nainstalovat sam protoze napr. v php chybely nektere addony/moduly a
> vsechno to jsou jiz starsi verze.

Uz jsem to sice psal, ale osvety neni nikdy dost. Uvedomte si, ze
instalaci cehokoliv mimo distribuci za tento balik prebirate 100%
zodpovednost. Musite sam sledovat chyby a reagovat na pripadne
bezpecnostni diry (distribuce dela za vas). Ma-li to byt na neco
seriozniho nasazeno, musite si to sam otestovat, sam integrovat se zbytkem
systemu a sam provest neco na zpusob QA (distribuce resi za vas).

Napadaji me tri racionalni duvody ospravedlnujici vyrobu baliku nebo
dokonce cele distribuce "from scratch"

1) touha ucit se a hrat si,
2) specialni pozadavky nepokryte moznostmi distribuce,
3) vedomi, ze to dokazu udelat lepe nez distribuce.

Oni lidi, kteri delaji libovolnou distribuci, nebyvaji vetsinou uplni
troubove a domnivat se, ze to zvladnete lip nez oni jen tim, ze si
zkompilujete aktualni upstreamovou verzi, je dost naivni.

-- Honza Houstek