Instalace PHP do RH9

Martin Kriz martinkriz na iol.cz
Středa Únor 18 01:02:53 CET 2004

dekuji za odpovedi, spojil jsem to do jednoho mailu

> Napadaji me tri racionalni duvody ospravedlnujici vyrobu
> baliku nebo dokonce cele distribuce "from scratch"
>
> 1) touha ucit se a hrat si,
> 2) specialni pozadavky nepokryte moznostmi distribuce,
> 3) vedomi, ze to dokazu udelat lepe nez distribuce.

Ja myslim ze o nic nejde protoze i kdyz teda nahradim (holt jsem tu podporu
phpmysql prehlednul a o zmene balicku nejakym spec souborem jsem nemel
tuseni) jeden nebo dva dodane balicky v distribuci stejne spousta programu v
distribuci chybi takze si je tak nebo tak budu muset jako "maistream"
stahnout a zkompilovat. Takze potrebuju vedet jak na to.

> To je nejake hodne zvlastni. Ja do sve distribuce zasahuju
> minimalne, presto nemam na serverech hru ani jednu, textove
> editory pouze ed a vim a gcc mi kompiluje. A vami opovrhovany
> stary apache a stare php obslouzi desetitisice klientu denne.
> Jestli nebude chyba nekde jinde ...

Pouze jsem dal instalaci typu server a pak k komu pribral KDE tak mozna jsou
ty hry jeho soucasti. Ja jsem prece vubec nicim neopovrhoval (na serveru
ktery me bezi a obslouzi taky desetitisice, nekdy i statisice useru mam PHP
4.2.2 a Apache 1.3.x a mysql je take nejake starsi) jen jsem vysvetloval
proc chci kdyz uz teda instaluji "novy" system tam dat nejnovejsi (ale
pozor!! stable) verze severu. Kde by mela byt chyba ?

> Jinym duvodem (ktery osobne prilis nechapu), muze byt hon po
> novych verzich. Pokud trpite touto uchylkou, doporucuju vam
> zamerit se na nejakou timto smerem orientovanou distribuci
> (debian unstable, experimentalni vetev gentoo apod.). Verte,
> ze ne vzdy ale plati nejnovejsi verze == nejlepsi verze.

Instaloval jsem jen posledni "stable" verze, coz povazuji z bezpecnostnich
duvodu za rozumne. Dokonce jsem byl trochu prekvapen ze instalace apache v
distribuci byla uz 2.x a mysql 4.x (zatim jsem vsude pouzival 1.3x a 3x).
Kdy nastane situace ze je pribaleny SW v distribuci zastaraly ? To bych mohl
treba za 3-4 roky nainstaloval redhat9 nebo rovnou ted vytasit instalacky
6.2 nechat tam ty originalni servery a pak cekat jak to dopadne nebo
trenovat na to abych se pak netvaril prekvapene az me z toho serveru nekdo
udela prekladiste warezu porna nebo me to promaze.