jak nastavit práva?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Únor 19 12:10:09 CET 2004

Dobrý den,

nedaří se mi nastavit práva na adresář /nekde/neco/files/upload/user

/nekde/neco je na samostatné partišně a ve fstab má defaults

/nekde/neco/ jako adresář má práva 770 u:g 333:333

/nekde/neco/files 	 má 770 333:333

/neco/nekde/files/upload má 770 333:333

/nekde/neco/files/upload/user
			 má 777 333:user
(ono to nefungovalo ani když byl user:333; přičemž server s uid:gid
333:333 do toho potřebuje přístup, byl bych taky rád, kdyby to mohlo mít
práva 770)

No a chci to prolinkovat:
/home/user/upload -> /nekde/neco/files/upload/user

Link má práva 777 user:user (chtěl bych mít ale vše na 770)

No a když se dám jako su user, tak se tam nemůžu dostat.

Pokud je to tím, že mám zakázany "X" atribut na adresářích pro kohokoli,
tak tedy přiznám se že už vůbec nechápu rwx systém práv unixu (přiznám
se rovnou bez mučení, že nechápu sticky bit neboť ještě nebyla potřeba
ho chápat; ale když mi ho někdo polopaticky vysvětlíte, budu jen rád).

Anebo je to něčím jiným?

Anebo žeby to pro /etc/fstab chtělo udělat extra skupinu na kterou se ta
partišna namontuje?

Bohužel nemohu příliš experimentovat online neboť stroj je v 24*7
provozu a za jakýkoli výpadek se na mne snese halda nadávek a lokálně
nemám tolik partišen.

Děkuji moc,

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!