jak nastavit práva?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Únor 19 12:27:36 CET 2004

> Link má práva 777 user:user (chtěl bych mít ale vše na 770)

Link ma prava 777 vzdy. Zmenit by je asi nejak nizkourovnove (ne pomoci
chmod(1)) asi slo, ale to je stejne k nicemu, protoze se na ne nebere
ohled.

> Pokud je to tím, že mám zakázany "X" atribut na adresářích pro kohokoli,
> tak tedy přiznám se že už vůbec nechápu rwx systém práv unixu (přiznám
> se rovnou bez mučení, že nechápu sticky bit neboť ještě nebyla potřeba
> ho chápat; ale když mi ho někdo polopaticky vysvětlíte, budu jen rád).

Tohle snad nemyslite vazne. Zadny novacek nejste, anglicky umite. Co vam
smrdi na tom precist si par manualu a dokumentu (zacnete treba s man
chmod).

Pokud nemate pro adresar x, tak si v nem vubec nevrznete. Jedine co jeste
muzete, tak si ho vylistovat, pokud na nej mate r, ale treba stat() na
soubor uz nesmite, stejne jako zadnou manipulaci s obsahem adresaru uvnitr
(at uz maji prava jakakoliv).

-- Honza Houstek