Re: jak nastavit práva?

Čtvrtek Únor 19 22:36:27 CET 2004

On Thu, 19 Feb 2004, Jan Houstek wrote:

> Link ma prava 777 vzdy. Zmenit by je asi nejak nizkourovnove (ne pomoci
> chmod(1)) asi slo, ale to je stejne k nicemu, protoze se na ne nebere
> ohled.

Na BSD maji lchmod(). Ale moc nechapu, k cemu je to dobre (jedine, ze by
se tim treba ovlivnovala schopnost symlink cist resp. pres nej lezt dal).

On Thu, 19 Feb 2004, Jan Houstek wrote:

> On Thu, 19 Feb 2004, Dalibor Straka wrote:
> Tohle je nesmysl, vztahuje se to pochopitelne jen na mazani. Pokud mam na
> nejaky soubor prava zapisu, tak ho samozrejme i ve sticky adresari menit
> muzu, i kdyz nejsem jeho vlastnik.

To prave neni vzdycky pravda. To, co popisujes, se tyka treba Solarisu,
resp. jeho starsich verzi (ted jsem to schvalne vyzkousel na osmicce a tam
je to v manualove strance popsano takhle, ale chova se to jinak...mozna,
ze si uvedomili, ze to nebyl nejchytrejsi napad (viz nize); dokonce mam
dojem, ze jsem to kdysi nekomu od Sunu "otloukal od hlavu", ale mozna
si to s necim pletu).

Naopak na Linuxu, na BSD a treba i na Tru64 (zrovna na jednom neco
zkousim, tak jsem se na to podival <g>) je rozhodujici vlastnik.

Ten Solarisovy (ci staro-Solarisovy) pristup je, uprimne receno, obvykle
spis k vzteku (zvlast pikantni je to u symlinku, kde mam dojem, ze se
rozhoduje podle pristupovych prav souboru, na ktery symlink ukazuje, nebo
neco podobne blazniveho).

(Tedy ve skutecnosti je to jeste o neco slozitejsi, protoze se jeste
posuzuje, zda je uzivatel vlastnik adresare a zda ma pravo zapisu do
adresare.)