Re: jak nastavit práva?

Pátek Únor 20 02:00:25 CET 2004

On Fri, 20 Feb 2004, Jan Houstek wrote:

> Asi jsi popisoval neco trochu jineho. Ja jsem psal jen to, ze existujici
> soubor muzes zmenit i ve sticky adresari, kdyz na nej mas prava pro zapis
> (na ten soubor).

Jo, to samozrejme ano. Omlouvam se pisu si do denicku, ze si mam poradne
precist to, na co odpovidam...a sakra, uz je to tam petkrat napsane. :)

Zapis do souboru se samozrejme ridi pristupovymi pravy toho souboru a ne
pristupovymi pravy adresare, ty maximalne ovlivni to, zda se k tomu
souboru dostanu. (Mineno v ramci tradicniho unixovskeho rizeni pristupu.)
To, jestli ma adresar sticky nebo ne, ovlivnuje manipulaci s tim adresarem
samotnym, konkretne mazani a prejmenovavani (na prejmenovavani se obcas
zapomina). I kdyz samozrejme smazani souboru lze chapat jako jakousi
extremni formu jeho zmeny. :)  (Ovsem principialne se od zapisu do souboru
lisi tim, ze neovlivnuje zasadne procesy, co ten soubor uz maji otevreny.)