meranie datoveho toku

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Pátek Únor 20 11:25:08 CET 2004

	No pokud se procesor jinak flakal tak nepochybne je to o DMA ci
I/O pristupech. Pokud by vsak CPU byl zatizen jinou praci s vysokou
prioritou, urcite byste ocenil inteligenci, kterou nektere sitove karty
maji...

	Dam konkretni odsledovany priklad, bohuzel ne z Linuxu - Intel
10/100/1000 sitovka montovana s deskama na i875 proti Realtecu 8139 je v
MS Windows 200 ci XP uplne o necem jinem. Staci linkova rychlost 100Mbit
a pri kopirovani dat na Intelu nepoznate vytizeni v jadre, naopak brzdou
ci tesne na limitu je ten samy stroj s Realtecem - nedelam si iluze, ze
v Linuxu to bude prilis jine. On HW checksum je jen zacatek...

	Ano, vetsinu sitovek kolem sebe mam take postavene na Realtecu
8139 (sitovka je aspon 4x levnejsi nez original Intel, o 3COMu nemluve),
presto jsem si vedom toho, ze Realtec 8139 je uplne tupy Ethernet meidum
konektor a necekam od nej zazraky.