Mobil s GPRS a linux -- USB kabel

Vlastimil Ott junk na e-ott.info
Sobota Únor 21 18:07:06 CET 2004

Jan Houstek wrote:
> Zdravim.

Ahoj.

> Je mi jasne, ze jde vzdycky jen o nejakou formu prevodniku USB-serial, a

Fakt? Ja jsem si myslel, ze to nejde.

> Kdyz se zprovozni kabel, tak uz (pokud to dobre chapu) by to mela byt
> klasicka komunikace pres AT prikazy + ppp spojeni (nebo operatori

Ano, mne to tak funguje.

> pouzivaji i neco jineho, napr. pptp?). Na nejake jine komunikaci s tim
> mobilem netrvam, i kdyz by pochopitelne byla vyhodou.

Neni obvykle s cim komunikovat, pokud mobil nestal > 10 tisic a
neobsahuje usb disk (tusim nektery siemens).

> Muzete neco doporucit, pripadne odkaz na nejake relevantni zdroje?

Ja moc nerozumim tomu, co potrebujes. ;-) Budes psat HOWTO?

> Predesilam, ze mi nejde o to koupit si mobil, spis se snazim nejak
> zmapovat soucasnou situaci ohledne GPRS + linuxu u nas.

Samonabijeci kabel jsem si koupil u jedne firmy pres net (modul pl2303
- bez problemu), telefon u jine (SE T68i - bez problemu), vim, ze
existuje nejaky soft k ovladani seznamu a posilani sms a dalsich veci,
ale nepodarilo se mi ho zprovoznit. Mobil ma navic mailoveho klienta,
coz sem sice nepatri, ale je to uzasna vec (pro me Vec roku 2003 ;-)).

Pripojim mobil, spustim pppd call gprs (jako root, nemam to pro usery)
a visim na netu i > 800 minut v kuse. Jenom se obavam, ze s takovym
tempem za chvilku odejde baterka; ale co.

Pripojovaci skripty mam na www.e-ott.info/stuff/gprs a
...gprs-connect; plati pro EU Data Nonstop.

To je tak vsechno. Jsem spokojeny. :-D

--vo