Mobil s GPRS a linux -- USB kabel

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Sobota Únor 21 18:24:31 CET 2004

On Sat, 21 Feb 2004, Vlastimil Ott wrote:

> Fakt? Ja jsem si myslel, ze to nejde.

Tak jak to mas pripojene ty, kdyz ti tohle nejde? Pres serial? Infraport?
Bluetooth? Pl2303 je pokud vim USB a podle vseho podporovany.

> Neni obvykle s cim komunikovat, pokud mobil nestal > 10 tisic a
> neobsahuje usb disk (tusim nektery siemens).

Me by bohate stacilo neco jako prijem/posilani SMS a synchronizace
telefonniho seznamu. Ale jak jsem psal, tohle je okrajove, jde hlavne o
ten internet. O projektech jako je napr. gnokii vim.

> Ja moc nerozumim tomu, co potrebujes. ;-) Budes psat HOWTO?

Na HOWTO se zatim necitim (vim o tom hodne malo), ale casem ho nevylucuju.
Duvodu proc se o to zajimam je vic -- znami se me na to ptaji, sam si to
take casem chci poridit a hlavne bych rad mel vetsi prehled -- no proste a
jednoduse jsem zvedavy.

> Samonabijeci kabel jsem si koupil u jedne firmy pres net

Aha, takze ten USB kabel to soucasne dobiji pres USB a zajistuje
pripojeni? Ja vim, ze by to tak melo byt, ale realne jsem to nikdy
nevidel, tak se chci ujistit (kdyztak pis primo mne, at nejsme OT).

> Pripojim mobil, spustim pppd call gprs (jako root, nemam to pro usery)
> a visim na netu i > 800 minut v kuse. Jenom se obavam, ze s takovym
> tempem za chvilku odejde baterka; ale co.
>
> Pripojovaci skripty mam na www.e-ott.info/stuff/gprs a
> ...gprs-connect; plati pro EU Data Nonstop.

Za odkazy diky. Taky mi jde predevsim o EU Data Nonstop.

-- Honza Houstek