Sendmail, nelze se pripojit na pop3

mak mjkonig na iol.cz
Neděle Únor 22 13:24:50 CET 2004

Dobry den,

dekuji za odpovedi

> V tom, že si pletete MTA a POP3 server. Chcete-li přistupovat
> ke schránkám pomocí POP3, budete si muset spustit nějaký POP3
> server - to sendmail není.
>
> Co rozumíte slovy "port se zdá otevřen"? Poslouchá tam něco? Co vypíše
>
>   netstat -lp | grep pop3
>

> Michal Kubeček

Tak to jo, myslel jsem ze to obstarava sendmail, u vetsiny mailserveru je
vetsinou vsechno pohromade imap+mail+webmail+deamoni apod.

presne takovy prikaz jsem nekde hledal ale nenasel jsem, stejne neukazuje
nic :((

Port se zda otevren tim ze ho najde port scanner spolu s kazdym dalsim
otevrenym portem ktere skutecne bezi (napr. 22,25,53,80,111.....) a pri
pokusu o pripojeni z jineho pc telnetem to probehne tak ze pripojeni se
jakoby povede ale neobjevi se zadna zprava a po stisku jakokoliv klavesy to
spadne. Pokud se pokusim pripojit na nejaky vymysleny port napr. 5491 tak se
telnet ani nepripoji. Kdy se ale pokusim pripojit primo z toho stroje tak az
pak to nejde ("Connection refused").

> Tohle s pravdepodobnosti hranicici s jistotou znamena, ze ten
> port je zavreny. Zbytek vam popsal Michal Kubecek.
>
> -- Honza Houstek

spise je to tak ze neco nejak listenuje ale je to dost liny odpovedet :))

viz. vyse

> [...]
> to asi znamená, že asi tam nějakýho pop3 máte (nebo alespoň
> tam má něco jako imap (pokud webmail nečte obsah schránek
> přímo, což si nemyslím?).
> Takže:
>
> 1. Zkontrolovat, zda je instalováno pop3 (jde příkaz na pop3
> spustit? třeba něco jako ipop3d?).
> 2. Zkontrolovat, zda xinetd má pop3 z vencí povoleno (tedy něco jako v
> /etc/xinted.d/ipop3 (například) není uvedeno disable=yes).
> 3. A v neposlední řadě zkontrolovat, zda není přístup vypnut
> přes iptables/ipchains.
>
> Pokud to vše uděláte, pak by to mohlo chodit.

webmail ne, webmin - to je graficky admin prez www (servery, konfigurace,
sluzby apod.), rek bych ze k tem schrankam pristupuje jen jako k souborum v
adresari spool/...

tak dneska jsem to PC restartoval a pop bezi, chvili jsem si s tim lamal
hlavu a nejspise to bude prikazem "chkconfig ipop3 on" ten jsem vcera nekde
nasel ale zjevne chtel restart. Udelal za me to co pisete. Ten
/etc/xinted.d/ipop3 uz je disable = no. Stejne je ale divny ten prazdny
listening a to ze nikde v xinetd.conf ani /etc/xinted.d/ipop3 neni
specifikovan port na kterem ma poslouchat. Zrejme to bere defaultne 110
podle nazvu pop3, ale co kdyz by to chtel treba nekdo zmenit ??

S pozdravem

Mak