Sendmail, nelze se pripojit na pop3

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Únor 22 13:45:55 CET 2004

On Sun, 22 Feb 2004, mak wrote:

> Tak to jo, myslel jsem ze to obstarava sendmail, u vetsiny mailserveru je
> vetsinou vsechno pohromade imap+mail+webmail+deamoni apod.

No zalezi na tom, z jake mnoziny ty servery vybirate. Pravda, treba takovy
Courier ma komponenty pro MTA, pop, imap a plno dalsich veci, ale klidne
ho muzu pouzit jen jako MTA, nebo naopak treba jen jako imap a jako MTA
vzit qmail.

Co se bezne pouzivanych serveru na Unixu tyka, tak zadny neintegruje
pop/imap primo do MTA, dokonce ani ten sendmail. Je to trochu jina
filosofie nez MS Exchange, pokud jste mel na mysli tohle.

> presne takovy prikaz jsem nekde hledal ale nenasel jsem, stejne neukazuje
> nic :((

V tom pripade na primo na tom portu nic neposloucha. Chovani toho portu
muze byt ale ovlivneno napr. nejakym nastavenim v iptables (coz by sedelo
s tim, ze se vam to z lokalu chovalo jinak nez z venku).

> webmail ne, webmin - to je graficky admin prez www (servery,
> konfigurace, sluzby apod.), rek bych ze k tem schrankam pristupuje jen
> jako k souborum v adresari spool/...

Jde o to, ze webmail (ktery tam nejsis nemate, takze vas to stejne asi
nemusi zajimat) se resi bud primym pristupem te webove aplikace do
mailboxu (ci v cem ta posta na serveru je), nebo se lokalne pripojuje pres
IMAP. Oboji ma sve vyhody i nevyhody, ale AFAIK nijak vyrazne jeden z
pristupu nad druhym neprevazuje (jako by mohlo plynout z citovane
odpovedi).

> tak dneska jsem to PC restartoval a pop bezi, chvili jsem si s tim lamal
> hlavu a nejspise to bude prikazem "chkconfig ipop3 on" ten jsem vcera nekde
> nasel ale zjevne chtel restart.

Ano, ale stacil restart xinetd. Dokonce nejspis neni ani nutne ho
restartovat, jestli je to stejne jako u stareho inetd, tak mu staci poslat
HUP signal. Mate nejake divne navyky :-)

> Udelal za me to co pisete. Ten /etc/xinted.d/ipop3 uz je disable = no.
> Stejne je ale divny ten prazdny listening a to ze nikde v xinetd.conf
> ani /etc/xinted.d/ipop3 neni specifikovan port na kterem ma poslouchat.
> Zrejme to bere defaultne 110 podle nazvu pop3, ale co kdyz by to chtel
> treba nekdo zmenit ??

Ten port je v /etc/services. Ale kdybyste ho chtel zmenit, tak ho v
/etc/services urcite nemente. Mozna do konfigurace xinetd jde pridat
rovnou cislo, ale nekteri demoni odlisuji sve chovani podle toho, na ktery
port je povesite (napr. pop3 demon poveseny na port 995/tcp bude ocekavat
pop3/ssl). Radsi ti to presmerujte v iptables.

-- Honza Houstek