mplayer a ALSA v kernelu 2.6.3

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Únor 23 10:46:40 CET 2004

Dobry den,

On Mon, Feb 23, 2004 at 09:00:14AM +0100, Kotrla Vitezslav wrote:
> [...]
>   alsa-init: requested format: 44100 Hz, 2 channels, Signed 16-bit (Little-Endian)
>   alsa-init: 1 soundcard found, using: hw:0,0
>
> a to je vse, z vecneho spanku jej vysvobodi už jen CTRL+C.
>
> Podle vseho je muj mplayer (1.0pre2) kompilovan s podporou alsa 0.9, ale v
> kernelu 2.6.3 je (alespon podle verze, kterou ukazuji spousteci skripty) 1.0.2c.
> Na zpetnou kompatibilitu moc neverim a rad bych si pro klid svedomi ten mplayer
> prelozil proti alse v jadre, ale moc nevim jak. configure vytrvale tvrdi, ze v
> systemu alsa neni a nevim, jak ho nasmerovat k hlavickovym souborum ve zdrojacich

pokud ti funguje SDL, tak zkus mplayer -vo sdl a melo by to jet
taky...

Mozna by taky pomohlo tuhnouci mplayer spustit pod strace-m
a podivat se, co dela v okamziku vytuhu. Vetsinou takto:

strace -o mplayer.strace mplayer -vo alsa9 film.avi

pak to breaknout a kouknout do souboru mplayer.strace, pripadne
mi ho zaslat :-)

> Diky za kazdou relevantni radu,
>
> Vitezslav Kotrla

Zdravi