Instalace PHP do RH9

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Únor 24 00:41:16 CET 2004

On Mon, Feb 23, 2004 at 11:25:04PM +0100, Milan Kerslager wrote:

> Nepamatuji, že by mi GCC v distribuci něco nepřeložilo, i když chyby se
> v bugzille najdou. Zkuste tedy do chrootu použít takové distribuční GCC
> (nebo distribuci), která obsahuje vámi požadovanou aktuální verzi a
> nemusíte takové problémy řešit. Ale to už jsem napsal, ne?

Problémy? Problémy jsem měl s distribučním gcc (v podstatě jakýmkoli,
které jsem zkusil). Tak jsem si přeložil poslední verzi a mám po
problémech. Pokud překládáte projekty, které jsou primárně vyvíjeny
na Linuxu, na problémy obvykle nenarazíte. Zkusíte-li přeložit
rozsáhlejší projekt v C++, který je primárně vyvíjen jinde (zejména
na Windows), narazíte na ně naopak poměrně často.

Mám prostě k distribucím odlišný přístup než vy. Jsem toho názoru, že
distribuce je tu pro mne, ne já pro distribuci. Takže pokud mi vyhovuje
program nebo verze z distribuce, fajn. Nevyhovuje-li mi, klidně ho
nahradím programem nebo verzí, které mi fungují lépe. A to platí pro
gcc, pro jádro nebo pro cokoli jiného. Takže když se mi nedařilo přeložit
Firebird 1.5 distribučním gcc, nahradil jsem ho aktuálním gcc 3.3.2
a najednou to jde. Samozřejmě mám schovaný ten soubor, kde to havarovalo,
a při nejbližší příležitosti to reportuji. Když mi distribuční jádro
nezvládalo můj řadič disku, použil jsem vanilla 2.4.21 a řadič chodil -
- a také všechno ostatní kromě grafického rámečku kolem první konzole
(jenže ten řadič byl pro mne jaksi důležitější). Když mi s další verzí
nechodí můj USB flash disk, přeložil jsem si vanilla 2.6.2 a vše chodí.
Tedy kromě distribučního xlocku, tak jsem si půjčil ten ze Slackware
(dokud nebudu mít čas si ho přeložit).

Používám svůj počítač k práci a potřebuji, aby dělal to, co potřebuji.
Proto neoprašuji distribuci jako posvátnou relikvii, které bych se bál
dotknout. Proto klidně použiji jinou verzi programu než distribuční,
pokud mi funguje lépe. Proto klidně nainstaluji program, který není
v distribuci vůbec, pokud ho potřebuji nebo chci. Nebo mám snad místo
Firebirdu začít používat MySQL jen proto, že je v distribuci?

                                                        Michal Kubeček

P.S. záměrně nejmenuji distribuci, kterou používám. Opravdu bych nerad,
     aby se to tady zvrhlo v obvyklou flamewar, která distribuce je
     lepší a u které by se to určitě nestalo. Tu distribuci používám,
     protože jsem s ní celkově spokojen, a ze zkušenosti vím, že podobné
     situace by se vyskytly i u kterékoli jiné.