Jak na backup primarniho disku v linuxu

Stepan Kadlec steve na students.zcu.cz
Čtvrtek Únor 26 11:58:19 CET 2004

On Thu, 26 Feb 2004, Petr Simek wrote:

> nemate nekdo elegantne vyreseny zpusob backupu primarniho disku v linuxu ?

> Nemate napad jak jeste v PC kde je ten disk pripojen jako hdb zaridit, aby
> po preneseni do stroje, kde bude hda, bez potizi nabootoval ? Momentalne mam
> bootovaci disketu z ktere nabotuji a pak dam lilo, coz mi updatne
> masterboot i mapovaci soubor.

	udelat obraz souboroveho systemu a ne kopii souboru. sezente si
program partimage. (jinak na vytvoreni obrazu samozrejme zadny program
nepotrebujete:

	cat /dev/hda1 > /tmp/hda1.img  # hda1 samozrejme neni
primountovane
	dd if=/dev/hda of=/tmp/hda.boot size=512 count=1

	ted mam v /tmp/hda1.img obraz hda1 1:1 a v /tmp/hda.boot mbr. kdyz
tyhle obrazy zapisu zpet, dostanu puvodni stav. problem je, ze obraz hda1
je 1:1, tzn. obsahuje i neobsazene misto na disku. proto je lepsi nejprve
neobsazene misto prepsat homogennimi daty a po vytvoreni obrazu jej cely
zabalit. tohle vse dela zmineny partimage za vas.)

	stepan