bash PS1 \H neukaze FQDN

Vlastimil Ott junk na e-ott.info
Čtvrtek Leden 1 21:09:27 CET 2004

Petr Stehlik wrote:

Mam slackware 9.1.

> Ja chapu, ze z /etc/hostname se nastavi hostname (tj. jmeno stroje bez
> domainname casti, se kterou, kdyz se pozdeji spoji, vznikne teprve
> FQDN). Otazka je, jestli /etc/hostname muze obsahovat FQDN. Z otazek

Ano, muze.

> instalatoru Debianu jasne vyplyva, ze tam mam zadat jen jmeno masiny po
> prvni tecku, cili jen a pouze jmeno masiny bez domeny, coz je shodou
> okolnosti stejna definice jako v man bash pro PS1=\h. Mel jsem za to, ze

Ve slacku taktez.

> PS1=\H bude vypisovat FQDN, ale zrejme jsem se mylil.

Bohuzel je to tak.

> Takze se zda, ze jine instalatory vam radi jinak a vy ostatni mate v

Ne, mne radil stejne.

> /etc/hostname ve skutecnosti FQDN. Zajimave. Je to tak spravne? Rychly

Ale mam tam FQDN.

> test u me ukazuje, ze prikaz hostname obsahuje jakousi elementarni
> logiku, takze kdyz si dam "joy.home" do /etc/hostname, tak "hostname -f"
> nevypise "joy.home.home", ale jen spravne "joy.home". Muzu to tak tedy

Domnivam se, ze kdyz behem instalace konfiguruju sit, zapise se
/etc/hosts spolecne s aliasem:
1) Zadam 'stanice'.
2) Zadam 'sit'. ---> 192.168.1.10 stanice.sit  stanice
3) Zapise se /etc/hosts a z neho se vytvori /etc/HOSTNAME (FQDN). Roli
nehraje /etc/networking, tam to musim zmenit rucne.

Protoze jsem na siti, nezkousel jsem menit /etc/hosts, ale matne
tusim, ze se /etc/HOSTNAME pri startu systemu zmeni (kdysi davno jsem
jeste nevedel jak na to a psal jsem to rucne do /etc/HOSTNAME, ktery
se ovsem prepisuje). Nicmene nedokazu to overit.

--vo