tool na nahledy obrazku fixni velikosti

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Leden 7 05:38:07 CET 2004

Oak wrote:
> Za prvé, stane se třeba, že na fotce bude tělo bez hlavy, střed Tatrovky bez
> přídě a zádě, atd. Za druhé, vytvoření skriptu asi není nic extra
> jednoduchýho...

Moc bych se toho nebal, vetsinu fotek delal profik, a tak kdyz se
orizne, to dulezite tam zustane. A tech par fotek lze po nekolika
minutach brouzdanise galerii fotek lehce objevit.

Dal jsem to kolegovi programatorovi za ukol k ranni kave. Jinak ten
algoritmus neni moc slozity, viz muj pseudojazyk:

if  img.get(width)/img(height)=1,5
     img.resize(width=200,height=133)
elif    img.get(width)/img(height)>1,5
     img.resize(height=133, width=9999999)
     img.cut(width=200,centered)
elif    img.get(width)/img(height)<1,5
     img.resize(width=200, height=9999999)
     img.cut(height=133,centered)
fi

def img.cut
     call convert filename -cut `width`x`height`
     +profile "*"
     /folder_thumb/filename

def img.resize
     call convert -size `width`x`height` filename
     -resize `width`x`height`
     +profile "*"
     /folder_thumb/filename
def img.get
     call identify filename

> Já bych použil convert k tomu, abych vtěsnal obrázek do pomyslného zadaného
> obdélníku a abych změnil background po stranách toho obrázku na nějakou
> vhodnou dominantní barvu té stránky. Pak asi pomůže ještě rámeček o
> tloušťce jednoho nebo dvou bodů stejné barvy...

To uz jsem s par obrazkama udelal driv, ale neni to ono, mnohem lepsi je
prechod od strredu ke krajum z prumerne celkove barvy k pruberne barve
tech konkretnich okraju. Vemte si, ze kazda strana fotky ma jinou
dominantni barvu - potom i prumerna barva fotky pusobi dost rusive.

Ale nemusel by to by spatny doplnkovy algoritmus tohodle toolu :)

> Já naštěstí nemusím generovat stovky, a tak když potřebuju náhled k novýmu
> článku nebo galerii, udělám si to manuálně v Gimpu...

ja jich mam asi 500 :(

JL.