hw test tools pro Linux

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Leden 8 21:21:43 CET 2004

nakor na volny.cz wrote:

> Ahoj vsichni,
>
> chtel bych se zeptat, jestli existuji nejake test tools pro
> Linux, ktere by testovaly HW.
>
> Dale bych se chtel zeptat, jestli muze Linuxova instalace
> poskodit HW pocitace - neberte mne prosim jako nenormalniho.

jak uz to zminil kolega: pokud je mozne pomoci SW znicit, nebo poskodit
nejaky HW, pak bych to povazoval spise za chybu HW. Ten by mel obsahovat
potrebne "obranne" mechanizmy aby k tomu nedochazelo. To se tyka treba i
tech zminenych monitoru. Drive, kdyz jste na monitor poslal signal co
byl za jeho moznostmi, tak byla sance na jeho zniceni. Moderni monitory
uz se tomu AFAIK uspesne brani.

> Proc se na tyto veci ptam. Pred dvemi roku jsem si poridil IBM
> ThinkPad R30 a pulrocnim pouzivani Linuxu mi zacaly blbnout 4.
> klavesy (back, up, home, end) a to tak, ze dynamicky sly/nesly.

> Bul vymenen MB + klavesnice. Potom jsem byl na projektu, kde se
> vyzadovaly Win, takze jsem se k Linuxu mnoho nedostal. Pred tremi
> mesici jsem zacal opet pracovat v Linuxu a po 1.5 mexicnim
> pouzivani se obevila ta sama chyba. Podotykam, ze tato chyba se
> potom zacne projevovat i ve Win. Bohuzel notes uz neni v zaruce
> :-(( Proto ty tools a ten nasledujici dotas.

otazka je co na te klavesnici muzete otestovat. Maximalne tak test ve
stylu Checkit, klavesa funguje/ nefunguje.

Jinak tady - http://ltp.sourceforge.net/tooltable.php - jsou linky na
spostu HW/SW test tools. Mozna si neco vyberete.

Dan