Root vlastnici uzivatel

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Pátek Leden 9 09:15:55 CET 2004

On Friday, January 9, 2004, Jaroslav Honsa wrote:

Zdravim,

> ad 1) - uzivatel zna rootovske heslo, ale dusuje se, ze nic nedelal
>       - spravuji to ja, ale delal jsem jenom updaty

Taky pochybuji, ze by tohle nekdo delal. I kdyz zalezi na uzivateli.

> ad 2) - to je prvni, co mne napadlo, ale nevim kde hledat. Init skripty
>         prece bezi pod rootem, musel by nekde byt (re)mount ...user nebo
> 		chown... Ale ten user je tam nekde natvrdo, kdyz se naloguji ja
> 		pod svym jmenem, root nevlastnim. No, bude se asi
> 		preinstalovavat...:-( Jenze pak uz se nezjisti, kde je to
> 		predelane.

> Diky za reakci, jste jediny, asi to neni moc bezna zavada.

Bezna zavada to rozhodne neni. Ja osobne bych skutecne hledal
postupne. Tj. dat prava zpet, jak maji byt (resp. vlastnictvi), reboot
a pak do init skriptu v poradi poustupne pridavat nejakou kontrolu,
jak si vedeme (treba jen ls -l / > faze1 apod...) Prijit na to musite.
Reinstalace sice pomuze, ale byt vami bych si zjistil, proc to dela.
Treba to skutecne je nejaky prunik...

bye Martin Damasek