oznameni: vysel ABC Linux

Neděle Leden 11 22:41:08 CET 2004

On Mon, Dec 29, 2003 at 11:51:43AM +0100, Radek Vybiral wrote:

> Bohužel Milan má zřejmě jakýsi morální dodatek k GPL, který se tu snaží
> prosazovat. Nebýt těch "štvavých slin", kterými tu poplival snahu nějaké
> skupiny lidí, byla otázka na původ software na místě...
> Mě se také jisté aktivity firmy SuSE nelíbí, ale sdělovat to světu v
> každém druhém mailu nemusím.

Myslim, ze inteligentnim lidem se nemusi 3x za sebou vysvetlovat, ze
jsem nikoho k nicemu podobnemu nenutil a ze jsem dokonce i napsal, ze to
jejich povinnost neni (cimz jsou tyhle reci nahore nepochopitelne).

1) v puvodni reakci jsem napsal, ze by se hodily nejake odkazy
2) debata se pak rozvinula zpusobem, ze nikdo nikomu nic dat zpet nemusi
   a na to jsem reagoval tak, ze je to minimalne slusnost (tj.
   publikovat svoje zmeny) a ze kdyz nekdo hraje nefer, nezaslouzi
   chvalit (aka vydelat muzes i kdyz se budes chovat pozitivne)
3) pan Literak pak z toho udelal osocovani jeho Osoby a jeho Serveru
   (tj. ztotoznil se s diskutovanym negativnim postojem)
4) vyzobat upravy z CD bude jiste jednoduche, protoze Debian ma
   kvalitni balickovaci system, takze argumenty obtiznosti jsou
   z cesty
5) chapu snahu prodat knihu a binarni obsah nezverejnit (ani jsem
   to nechtel, i kdyz se to zde snazi nekteri tvrdit) nebo alespon
   pozdrzet tak, aby to neovlivnilo prodejnost knihy. Nechapu vsak
   snahu to zdrzovani zakryt a hrat si kvuli tomu na schovavanou
6) odmitat zverejnit sve upravy z duvodu "ze to nikomu k nicemu nebude"
   je naprosto tragicke a smesne

Myslim, ze normalni clovek pri cetbe novin s vetou "obchodnik
zproneverujici penize je vyvrhel spolecnosti" nezareaguje tak, ze bude
napadat pisatele: Ja jsem obchodnik a Vy me urazite. Proto prosim pana
Literaka, aby odlisil "Leterak je hajzl" (coz jsem nikdy nerekl a nikdy
ani nereknu) od vety "je lepsi se postarat o vlastni kapsu a nedat vubec
nic". Bude se mu lip spat.

Myslim, ze byste si panove meli najit mene trapnou snahu udelat za sebe
chudaky, kterym se za prodavani chleba nekdo snazi rozkrast kram.

Krome toho panove z AbcLinuxu slibili clanek opravit a distribuci
uvolnit, coz neudelali (resp. mam pocit, ze to zuzili na pridani URL na
GPL, Knoppix a Debian). Pokud to melo byt jen dalsi prazdne gesto
dokazujici, jak jim krivdim, pak by me zajimalo, proc tedy mlati jen
prazdnou slamu (jiste, jako reklama to bylo dobry).

Souvislost se SUSE je zde jasna - teoreticky GPL, prakticky vsak jen
velkohuba prohlaseni, zdrzovani, mlzeni a snaha kricet "tam je zlodej,
chytte ho".

Aby bylo jasno - ja jim to neberu a pokud ty upravy byly tak uzasne
(jako se z pocatku zdalo), pak je jejich dilo jiste prinosne.

Extra pro RV (uz take potreti): GPL skutecne nenarizuje vystavit volne
zdrojaky, ale je to ve FAQ napsane a je tam jasne vysvetlene, ze to
nikomu neublizi (jednak to muze vystavit nekdo jiny a jednak zdrojaky
maji k binarni forme hodne daleko) a NENI to muj vymysl. Ja jsem se o
vystaveni zdrojaku na FTP zminil tehdy, kdyz zde nekdo mluvil o uvolneni
binarni podoby (a napsal jsem, ze vyjadreni: "Postahujte si to z ruznych
mist sami" je naprosto nedostatecne a zrejme v tomto okamziku uz GPL
odporuje, za cimz si stojim).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz