oznameni: vysel ABC Linux

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Leden 11 23:58:02 CET 2004

> Myslim, ze inteligentnim lidem se nemusi 3x za sebou vysvetlovat, ze
> jsem nikoho k nicemu podobnemu nenutil a ze jsem dokonce i napsal, ze to
> jejich povinnost neni (cimz jsou tyhle reci nahore nepochopitelne).
>
> Extra pro RV (uz take potreti): GPL skutecne nenarizuje vystavit volne
> zdrojaky, ale je to ve FAQ napsane a je tam jasne vysvetlene, ze to
> nikomu neublizi (jednak to muze vystavit nekdo jiny a jednak zdrojaky
> maji k binarni forme hodne daleko) a NENI to muj vymysl. Ja jsem se o
> vystaveni zdrojaku na FTP zminil tehdy, kdyz zde nekdo mluvil o uvolneni
> [...]

Jelikoz zde padlo, ze zdrojove kody zminenych uprav jsou soucasti
dotceneho cd, tak nechapu, proc se tady tolikrat prevaruje voda. Kazdy,
kdo si knihu s cd koupi ma automaticky i zdrojove kody -  a podle licence
si s nimi muze volne nakladat (ve smyslu GPL).
Jelikoz pokud vim nikde neni volne dostupne binarni cd nevidim duvod
zverejnovat jeho zdrojove kody. A to ani moralni, ani podle gpl ani podle
faq ke gpl.

Mozna by bylo take lepe neodkazovat se uz asi pomilionte na inteligenci
okoli a pokusit se o trosku tolerance a pochopeni druhych. Zakopove valky
jsou prezitek uz od zacatku minuleho stoleti.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz