RTL8139 problem - opet

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 12 01:57:59 CET 2004

> Pro Realtek je nekolik ovladacu. V RH je 8139too a 8139cp (pro novejsi
> chipsety). S Realtekem byly tusim problemy protoze tvurce chipu
> nezvysoval pri revizi cislo verze a workaroundy pak nefungovaly.

Tohle se v te diskusi resilo. 8139cp je zatim opravdu jen a pouze pro C+
karty a to nebyl ten pripad.

> Na 90% to bude problem kompatibility PCI sbernice (treba v2.0 vs v2.1
> nebo podobne). Zkusit muzete i jiny slot.

Proc to pak ve Windows funguje? Premyslim tam a zpatky o tom, jak funguji
ruzne revize PCI a vysvetleni, ze "windows ucite pouziji to nejstupidnejsi
mozne ovladani" mi do toho prilis nezapada (soucasne uznavam, ze neco na
tom byt muze).

> Asi jste chtel napsat lspci. Jenze lspci pouze vypise informativni text
> podle tabulky (karta se identifikuje na PCI sbernici 3 cisly - typ
> zarizeni, vyrobce a vyrobe, viz lspci -n).

Ne, tohle opravdu hlasi jadro pri detekci karty. Ostatne pri pohledu do
zdrojaku snadno zjistite, ze mnozina retezcu, ktere je ochotne vypsat, je
znacne omezena :)

> Vsadil bych se, ovladac ve Windows pouziva nejstupidnejsi mozne ovladani
> karty a nevyuziva zadne dalsi HW schopnosti karty (coz je normalni napr.
> u grafickych karet, kde genericky ovladac ma tretinovy vykon).

Ja bych se vsadil, ze tretinovy vykon v porovnani s linuxem to v tomto
pripade mit nebude (ostatne na tom linuxu to tazateli dokonce nebeha
vubec). sg-DMA ta karta neumi ani v linuxu ani ve windows a pochybuju, ze
tam je dostatek prostoru na to, aby mezi "vyuzitim dalsich HW schopnosti"
a "nejstupidnejsim moznym ovladanim" byl nejaky vyznamny rozdil.

Narozdil od Vas ale do ovladacu Windows nevidim, tak nevim ...

-- Honza Houstek