RTL8139 problem - opet

Pondělí Leden 12 12:42:33 CET 2004

On Mon, Jan 12, 2004 at 01:57:59AM +0100, Honza Houstek wrote:

> Tohle se v te diskusi resilo. 8139cp je zatim opravdu jen a pouze pro C+
> karty a to nebyl ten pripad.

Tazatel mel typ B a D.

> Proc to pak ve Windows funguje? Premyslim tam a zpatky o tom, jak funguji
> ruzne revize PCI a vysvetleni, ze "windows ucite pouziji to nejstupidnejsi
> mozne ovladani" mi do toho prilis nezapada (soucasne uznavam, ze neco na
> tom byt muze).

> Ne, tohle opravdu hlasi jadro pri detekci karty. Ostatne pri pohledu do
> zdrojaku snadno zjistite, ze mnozina retezcu, ktere je ochotne vypsat, je
> znacne omezena :)

lsmod vypise seznam modulu, kde typ karty nevidim.

> Ja bych se vsadil, ze tretinovy vykon v porovnani s linuxem to v tomto
> pripade mit nebude (ostatne na tom linuxu to tazateli dokonce nebeha
> vubec). sg-DMA ta karta neumi ani v linuxu ani ve windows a pochybuju, ze
> tam je dostatek prostoru na to, aby mezi "vyuzitim dalsich HW schopnosti"
> a "nejstupidnejsim moznym ovladanim" byl nejaky vyznamny rozdil.
>
> Narozdil od Vas ale do ovladacu Windows nevidim, tak nevim ...

Zkuste si precist nejake to README od ruznych ovladacu. Vyrobce vetsinou
napise: podepsany ovladac neposkytuje X, Y ani Z. Pouzijte posledni
release vyrobce (nekdy i nepodepsany).

Navic Realtek je chip, ktery se prodava OEM vyrobcum (jak si muzete
precist na Webu vyrobce) a vyrobce chipu tam psal (a mozna stale pise),
ze poskytuje jen genericky ovladac a pro spravnou (a podporovnanou)
verzi mate jit k vyrobci (ktery muze mit chip upraveny nebo kartu
rozsirenou).

To jste nikdy do Windows nic nehledal a neresil? Hm. Krome toho jsem
nepsal, ze do ovladacu "vidim", ale "vsadil bych se". Umite cist nebo to
je zamerny posun?

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz