ProFTPd a sprava virtualnich uctu

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pondělí Leden 12 21:18:30 CET 2004

> Psal jsem vam soukrome, ale ani me, ani ostatnim v konferenci jste jeste
> nevysvetlil, proc vam systemove ucty v tomto pripade vadi. Zejmena kdyz
> mate pozadavky jako nastavovani ruznych prav ruznym lidem na ruzne
> adresare, tak se mi pouziti systemovych uctu jevi vic nez vhodne (i tak to
> mozna bude fuska a mozna to nepujde bez nejakeho ACL filesystemu).

Rozumim tomu, ze je zadouci nemim kvuli ftp systemove uzivatele majici
pravo loginu s shellu (byt jen potencionalne). Proto proftpd umoznuje mit
uzivatele ulozene v alternativnich zdrojich, trebas ve zminene mysql
tabulce. Nicmene prave proto, aby bylo mozne rozlisovat prava je nutno
nastavovat uid a gid - bez toho to proste rozlisit nejde. Jedine, v cem je
rozdil, ze z konzole pri ls neni videt vlastnik souboru jmenem, ale pouze
jako soubor vlastene uzivatelem s uid=nejake cislo.
Proste v tom neni rozdil. Vetsi hostingy samozrejme tohle pouzivaji, do
passwd souboru se teoreticky vejde 65k uzivatelu a to pravda neni zrovna
mnoho. I mrnavy redbox to v dobach sve slavy dotahnul na vice nez 100k
registrovanych uzivatelu.
Stejne tak ACL se daji nastavovat na uid, nejen na jmena uzivatelu.
Koneckoncu si zkuste nekde neco ve stylu
chown 12345.3425 <jmeno souboru>
System ochotne nastavi vlastnictvi a skupinu dotceneho souboru na
neexistujici uzivatele (proste nastavi pozadovane ciselne hodnoty)

je to uz jasnejsi?

Jedine, co je pro proftp v podstate irelevantni je shell. Pokud ma v
konfiguraci uvedeno Requirevalidshell off, tak muze mit libovolnou
hodnotu.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz