Priorita přistupu k siti

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Úterý Leden 13 19:39:07 CET 2004

On Tue, Jan 13, 2004 at 05:17:12PM +0100, Jiří Němec wrote:
> Zdravím
Zdravím též :)

> [...]
> vysokému pingu nedohodnou na tom, který má zrovna přístup k internetu. Hlavně
> je to vidět když něco tahám prozillou, ktera ma 4 vlakna, v těchto podmínkách
> se prostě mozilla k internetu nedostane a SIM občas není schopné odeslat
> zprávu.
> Dá se nějak nastavit prozille nižší priorita? V shorewallu je v
> /etc/shorewall/tos nastaveni priority podle portu (jestli jsem to spravně
> pochopil), da se něco podobneho udělat přez jména procesů (taham většinou z
> portu 80, takže by tos nepomohlo)? Případně podobně třeba přez nějakou proxy?

No, každému procesu lze nastavit prioritu zázěže na procesor, obávám se ale,
že to by vám způsobilo spíše problémy, nehledě na to, že jde o úplně jinou
prioritu:(

Omezení které máte na mysli lze nastavit pomocí shaperu, používají se na to
dva scripty HTB a CBQ, HTB je novější a o moc lepší. Dokonce by vám i malinko
pomohlo ale...

Nevím jak je to u eurotelu, u t-mobilu sou pingy dost vysoké, tak 700-2000
ms. A nastavovat prioritu pro 6 kbps se mi zdá trochu dost :)

Sám to řeším tak, že: programy zásadně stahuji přez wget, jednak si systém
sám dokáže rychlosti pro jednotlivé stahování celkem pružně rozdělovat, a
hlavně se data opravdu stáhnou :)

V mozilla se pak už nějak se stránkami popere, ale stahovat s ní oprvdu
nejde.

V praxi s GPRS dělám téměř vše, někdy i najednou : web, download, ICQ/Jabber,
IRC, mail, dokonce sem zkoušel i ssh ale to je fakt o nervy :)

--
Ondřej Tůma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)
       hash.webjet.cz    www.webjet.cz    www.radioakropolis.cz
ICQ: 107760454    MSN: mcbig_cz na hotmail.cz    JABBER: mcbig na jabber.cz