Router, mala spotreba - vypinani HDD

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Leden 14 18:27:12 CET 2004

On Wed, 14 Jan 2004, Phill wrote:

> Na routeru budou bezet ruzne sluzby, ktere potrebuji disk, nemuzu tedy
> pouzit CF apod. Potreboval bych disk zastavovat. Typicky se bude jednat
> o nocni provoz, kdy urcite nebude potreba cist a zapisovat tak casto
> jako pres den.

No je neco jako hdparm -Y, me to zatim s disky funguje. Pocitejte ale s
tim, ze budete muset systemu vysvetlit, aby na ten disk v noci nesahal,
jinak vam ho zase zapne.

> Lze vubec pouzivat linux s vypinanim disku? Vetsinou jsem stim mel problemy.

Kdyz bude nejaky request, tak se probudi. Jen to bude par vterin trvat.

> Jaky filesystem bude vhodne pouzit?

Ma-li to byt rock-stable tak ext2, jinak to je otazka nabozenstvi.

> Nebylo by vhodne vytvorit ramdisk a mit neco umistene tam? Moc jsem se
> teto problematice nevenoval, proto bych moc ocenil nejaky link pripadne
> navod jak postupovat.

Na googlu. Ohledne ramdisku hledejte shmfs ci tmpfs. Ohledne realizace se
lze inspirovat treba knoppixem.

-- Honza Houstek