Router, mala spotreba - vypinani HDD

Jan Kokoska kokoska.jan na globe.cz
Čtvrtek Leden 15 14:27:21 CET 2004

On Wed, 2004-01-14 at 18:27, Honza Houstek wrote:

> No je neco jako hdparm -Y, me to zatim s disky funguje. Pocitejte ale s
> tim, ze budete muset systemu vysvetlit, aby na ten disk v noci nesahal,
> jinak vam ho zase zapne.

Dalsi moznost je laptop-mode patch do 2.6ky, ktery omezuje pristupy na
disk a masivne je nahrazuje cache.. ovsem jak hdparm, tak tento patch je
treba pouzivat s citem, viz dale.

Je je treba dbat na to, aby se spindown neopakoval prilis casto. Bezne
dostupne IDE disky zvladnou cca 50K-krat roztocit plotny (viz hw testy,
pokud povazujete za nepodlozene, muzeme googlit), tzn. cca jednou za
hodinu, pokud ma vydrzet 6 let (to jsem optimista). Pokud necheme jet
nadoraz a radeji bychom, aby disk odesel z jinych duvodu, radeji jednou
za dve hodiny.

> Kdyz bude nejaky request, tak se probudi. Jen to bude par vterin trvat.

Viz vyse.

> Ma-li to byt rock-stable tak ext2, jinak to je otazka nabozenstvi.

I to ext2 je otazka nabozenstvi ;) Ovsem tady asi patrime ke stejne
sekte (nenapada me, kam strcit ten zurnal, ktery bych tam normalne
chtel).

Do tmpfs muzete dat ledasco, ale pokud to bude treba zurnal ;)) nebo
logy, ze kterych budete chtit auditovat duvod padu systemu, dojdete k
designove desivemu reseni, ktere se vam driv ci pozdeji vymsti.

Cas kdy mate v serveru zaple disky lze _omezit_, tot vse. Druha varianta
je diskless router, hybridy maji obvykle nejaky fatalni problem.

--
Jan Kokoska