Davkove zpracovani obrazku

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Leden 14 20:03:14 CET 2004

Pavel Machek wrote:
> Ahoj!

> Aha, tak to neni "automaticke doostreni", ale zmereni miry
> rozmazanosti a potom "sharpen", ze?
>
> Myslim ze jsem videl popis jeste lepsi silenosti: z rozostrene fotky
> se spocitalo "jak musel vypadat svet aby to dopadlo takhle", a pak se
> z toho pocitala zaostrena fotka. Jen to bylo nejak casove narocne
> (tolik rovnic jako pixelu?) a delalo to snad soustredne kruhy ci
> co...
>
> "sharpen" si predstavit umim, ale tuhle metodu bych chtel videt...
> 								Pavel

Obycejna konvoluce/dekonvoluce... Normalne se to pouziva v beznem dennim
zivote - v kdejakych pisnickach se dneska davaji ozveny a hally prave
podle nejakeho konvolucniho jadra sejmuteho na zajimavych mistech
(jednotkovym impulsem - elektricky vyboj dlouhy max nekolik us, a jeho
ozvena sminama mikrofonem - tak jednoduche je ziskat konvolucni jadro
pro ilustraci).

Mejte obrazek MxN a matici XxY. V te matici mate ulozeno konvolucni
jadro, se kterym prozenete opravdu kazdy pixel.

Ale chtel bych videt ten algritmus, ktery zjisti jak ma vypadat to
konvolucni jadro. To asi dost tezko, podle mne bude muset "jezdit" s
virtualnim soupatkem "dioptrie +/-" a merit vysokofrekvencni slozky
obrazu, Kdyz budou nejvyssi, tak to znamena ze mame zaostreno a tedy
obrazek je OK.

A to konvolucni jadro se bude generovat podle velikosti dioptrii
virtualni optiky nejakym algoritmem - to by slo.

Navic se tady dostavame castecne (ne-li zcela) do oblasti holografie.
Takze konvolucni jadro dioptrie +1 vypada podle mne uplne stejne, jako
holograficka (tedy plocha - nikoli fresnelova!!!) cocka, lepe receno
jeji XXXXX nasobna zvetsenina.

Podle mne to mnohem lip bude pracovat na fotkach z filmu sejmutymi
nejakym silenym rozlisenim, nez na fotkach digitalnich. Ikdyz vlastne i
opak je mozny - digital ma zase presne definovanou vzdalenost
svetlocitlyvych segmentu, a z toho by se dalo vychazet - ale muselo by
na to byt zohledneno konvolucni jadro (pro kazdy typ cipu zvlast!).

JL.