Router, mala spotreba - vypinani HDD

Středa Leden 14 22:37:58 CET 2004

On Wed, Jan 14, 2004 at 09:24:47PM +0100, Honza Houstek wrote:

> Nejaky padny duvod? Jiny nez jiz znacne ohrane uvahy o 110% nabootovani po
> vypadku napajeni?

No, nevim zda ma smysl dokola popisovat neco, co nechcete slyset.

Napr. ReiserFS jeho autor nikdy nedefinoval jako dlouhodobe stabilni
system, ale jako system prinasejici zajimave vlastnosti. To ovsem vede k
tomu, ze mame kazdych rekneme 1.5 roku binarne nekompatibilni format na
HDD, nemame pouzitelne konverzni utility, nefunguje poradne quota, fsck
pro ReiserFS ma dlouhodobe potize a nelze se na nej spolehnout atd. No a
do vsech tech problemu uz mame nekolik mesicu vehementne tlacenou dalsi
verzi, ktera je opet lepsi, uzasnejsi atd. Jenze...

Jiste, XFS a JFS maji za sebou zajimave pozadi, ale u obou take
narazite. Ne ze byste s necim nenarazil u ext3, ale bude toho jiste mene
(uz jen z historickych duvodu a toho, ze je to postavene na ext2 a neni
to implementace na zelene louce).

A pokud tomu dobre rozumim, u spolehliveho (enterprise nebo cokoliv
jineho chcete-li) nikdy nejde o skvelou vlastnost X nebo Y, ale o
stabilitu a dlouholetou snuru podpory (i smerem do minulosti). Takze
kdyz se vyrovnate s tim, ze v ext[23] nemuzete mit 100000 souboru v
adresari (kdo rozumny navrhne nasazeni, ktere to nezbytne pozaduje?),
pak vam nakonec zbyde velmi omezene mnozstvi voleb.

Tohle neni o tom "Me to funguje", ale o tom, jestli si dovolite na to
prodavat SLA za slusne penize kteremukoliv zakaznikovi (mluvim o RH).
Kdyz si to oni v nekterych ohledech nedovoli, pak je to z logickeho
hlediska vetsi argument, nez ze se 100 lidi v konferenci bude do krve
brat za ten svuj FS.

Rozumejte tomu tak, ze me je FS ukradeny. Jen dam na doporuceni nekoho,
kdo ma _realne_ zavazky, zkusenosti a povinnosti. Libit se mi to nemusi,
ale mohu se prizpusobit a vytezit z toho pohodli.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz