Davkove zpracovani obrazku - konvoluce

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 15 05:55:00 CET 2004

Michal Kubecek wrote:

> To je jen půl problému. Když si to představíte ve Fourierových obrazech,
> konvoluci odpovídá násobení. A jakmile má Fourierův obraz toho jádra
> nějaké kořeny (a to je téměř vždy), inverzi nemůžete provést jednoznačně.

To je jasne, proto jsem tam taky mel narazky na holografii, nbebot ty
fotky (vzdy - ale je otazka pro jake vlnove delky) obsahujji aspon
trochu (troslilililililililiinku) vlnoploch. Tedy mame tam sice
straslive malou, ale preci jen prostorovou informaci (nicmene konvoluce
by prave kvuli tomuto mohla mit lepsi vysledek).

Pokud bude dostatecne vysoke rozliseni (fotka z diaku, tedy s sumem ale
taky s velikosti nejmensich domen pod 0,5um), da se takovato fotka
mnohem lepe zaostrit (nebo se pletu a neco duleziteho jsem nepochopil?).

Druha vec - digitalni fotaky a kamery. Kdyz konvolucni jadro bude mit
zohhlednenu velikost CCD elementu, bude mozno tyto informace velmi
zhruba castecne rekonstruovat, prestoze velikosti CCD elementu se ze
pohybuji nad 10um. Mame tam totiz mezi nimi mezeru, ktera je mnohem
mensi a tudiz by se z toho dalo neco vydolovat.

Vidim, ze mate matematicky aparat s vetsim potencialem, nez ten muj,
muzete to pripadne jeste dal rzvest, pripadne vymytit bludy?

JL.