Davkove zpracovani obrazku

Oak oak.brno na seznam.cz
Pátek Leden 16 02:46:29 CET 2004

Dobrý den,

----- Dne středa 14 leden 2004 00:19 jste napsal(a): -----
> [...]

No  myslím že GIMP něco takovýho umí (Obrázek->Barvy->Úrovně). Pro určitý
kanály (např. "Jas", teda charakteristiku intenzity nezávislé na složce
RGB) umí zobrazit amplitudo-frekvenční charakteristiku a frekvence
zvýraznit nějakým jednoduchým filtrem, kterej ovládáte posuvníkem.

Ale každopádna _všechny_ funkce doostření ve všech programech jsou založeny
na principu frekvenční analýzy obrazu a zvýraznění vyšších frekvencí, lišit
se může jen metodika a možnosti zásahu uživatele. Takže bych hledal tuto
funkci a pokud nevyhovuje v jednom programu, může vyhovovat v jiným (pokud
nevyužívá stejnou knihovnu); ideální je ale asi program, co dovoluje
uživateli zásah do procesu - musíte tomu ale rozumnět...
Myslím, že GIMP by to mohl umět pomocí script-fu.
Taky obsahuje filtr (Obecné->Konvoluční matice) "Konvoluční matice"; už jsem
zapomněl její přesný význam, ale náhodnou kombinací některých čísel
(menších/větších než 1) na některých pozicích matice jsem dosáhl změn v
ostrosti obrazu (dokonce jsem tím náhodně změnil bílou čáru na bílou čáru s
červeným lemem, apod.). Myslím ale, že její využití v praxi vyžaduje znát
přesný význam členů matice a vůbec celý funkce.

Sám tomu nijak extra nerozumím (teda spec. grafice), tak mě prosím klidně
někdo opravte, ale nekamenujte...

Zdraví, Oak