Skenování a OCR v linuxu

Karel Kral co-as na quick.cz
Čtvrtek Leden 15 07:08:51 CET 2004

Dobry den,

Martin Kamín ZULU wrote:

> přečetl jsem si nějaké vstupní informace o OCR na Linuxu, ale nikde nic o
> podpoře češtiny a zejména kvality výstupů.

No ja jsem zkusil program Clara. Cestinu jsem nejak moc neuchodil (ve
smyslu automatiky) Ale daji se sdruzovat znaky (a + hacek) a doucit.
Rozeznavani je na docela slusne urovni a je to docela rychle (1GHz Celer).

Ja jsem potreboval dostat do html (ci PDF) stoh knih. Nafotit knihu neni
problem (lepsi fotak digital, nejake lampy). Pak to hromadne pootacet,
vycistit (na jmeno tech utilek si nevzpominam) a pripravit pro klaaaru
(tusim netpbm). V klaaare se da pracovat treba jen s prvnima x strankama
(dostatecne rychle) a po douceni do "projektu" pridat zbytek knihy.

Da se takhle dostat knizka o 200 strankach za dopoledne do PCdla ;-)

Netvrdim ze to je idealni - ale za zkousku to stoji.

S pozdravem
Karel Kral
---