Skenování a OCR v linuxu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Leden 18 17:35:40 CET 2004

Karel Kral wrote:
> Dobry den,

> No ja jsem zkusil program Clara. Cestinu jsem nejak moc neuchodil (ve
> smyslu automatiky) Ale daji se sdruzovat znaky (a + hacek) a doucit.
> Rozeznavani je na docela slusne urovni a je to docela rychle (1GHz Celer).
>
> Ja jsem potreboval dostat do html (ci PDF) stoh knih. Nafotit knihu neni
> problem (lepsi fotak digital, nejake lampy). Pak to hromadne pootacet,
> vycistit (na jmeno tech utilek si nevzpominam) a pripravit pro klaaaru

No ja bych byl moc rad, kdybyste si vzpomnel...

Kolega mi napsal podle meho algoritmu program, co orezava uotomaticky
obrazky (viz muj nedavny prispevek na toto tema) a vysledek predcil moje
ocekavani - z asi 500 obrazku jsem rucne musel sahnout asi na 8 (odhad,
nepocital jsem to). Ten algoritmus je ponekud zdokonaleny oproti zde
uvedene verzi a bere v uvahu predem zname zvyky fotografa.

Takze takove utilitky co jedou skoro automaticky z cmdline by mne moc
zajimaly, nebot pak nemusim startovat emulator s woknama a vysledek je
"cobydup" (10 minut dupat bych mozna na stara kolena jeste vydrzel :o)

JL.